Andreas Carlsson och den geniala boken Dandy



Detta inlägg kommer helt enkelt att handla om mina tankar och känslor kring Andreas Carlsson och boken Dandy, eller mästerverket som jag vill kalla det.



Det hela började med att jag följt Andreas Carlsson blogg ett tag, tycker den är intressant och vill veta mer om vem den här Herr Carlsson är och vad han gjort och gör, för ärligt talat hade jag inte så stor koll innan, då var han mer den där oerhört attraktiva karln i idoljuryn, nu så här i efterhand skäms jag lite att det var allt jag hade koll på när det gäller honom, men visst, jag står fortfarande fast för att han har ett fantastiskt yttre och han tar hand om sin kropp vilket alltid är ett plus, men det är i sig oväsentligt för denna man har en sådan otrolig begåvning, det märkvärdiga är vad han gör av sin talang som han besitter och hur han genom alla framgångar ändå tycks vara en ödmjuk människa, det inspirerar mig, det berör mig på ett djupare plan än jag trodde var möjligt...



För 3 dagar sedan var jag och köpte boken Dandy, redan när jag stod i Akademibokhandeln fick jag ett rus av att ta ner en av dessa böcker, jag höll den i mina händer, tittade på omslaget, så vacker och inbjudande, jag log, kände redan där och då att detta skulle bli något speciellt, jag gick och betalade den, stoppade försiktigt ner den i träningsväskan, som om jag bar på en skatt, åkte och jobba men kunde inte släppa tanken på boken, ville bara hem och få börja läsa den, vilket jag gjorde efter arbetspasset..



En helt ny värld öppnade sig för mig, Dandys värld, jag läste bara några kapitel de första 2 dagarna men insåg själv att det inte skulle fungera, för när jag inte läste boken kunde jag komma på mig själv med att jag hela tiden tänkte på den, så 3:e dagen bestämde jag mig, jag hänger mig helt åt denna fantastiska bok, jag läste till sista sidan och kan nu säga att det är den bästa bok jag läst. Många böcker man läser får man mer som berättat för sig en historia men i denna bok var det så bra skrivet att man fick leva med i allt, den var levande, orden var perfekt sammansatta, beskrivningarna om personerna och miljön gav känslan att man kände dessa personer och att man varit där och sett alla platser som beskrivs, jag fick uppleva så många känslor, jag älskade att vara i Dandys värld, blev en aning tomt när jag läst färdigt den, ville kasta mig tillbaka igen, men jag behöver bara tänka på det jag läst så får jag tillbaka den underbara känslan och jag bara ler.



Jag inte bara rekomenderar denna bok, det är något jag uppmanar alla att göra, LÄS!!, ingen lämnas oberörd, helt amazing! Jag är oerhört tacksam att fått uppleva denna resa och det är ju tack vare Andreas Carlsson, jag kommer aldrig att se Andreas på samma sätt igen, jag känner en oerhörd respekt för hans talang/begåvning, det som tilltalar mig nu, inspirerar och berör, jag är definitivt inte en av alla kvinnor som skickar nakenbilder till honom men jag hade fel sätt att se på Andreas och jag fick mig en rejäl tankeställare, kanske de som skickar nakenbilder eller tänkte som jag borde läsa Dandy, det sätter perspektiv på det hela och dessa personer bör inse att det är ett hån mot hans begåvning och för att inte tala om respektlöst att skicka dessa bilder...



Jag ser fram emot att få del av vad Andreas kommer att skapa i framtiden!!!



/Michaela


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har köpt boken men håller på att läsa hans första bok Live To Win men det ska bli så roligt och spännande att läsa Dandy! :D



Kram

2010-12-01 @ 19:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0