Ett år har gått och mycket har hänt.

Hej!

Nu så här dagen innan nyår så tänkte jag försöka summera mitt år. Det har hänt ganska så mycket, både trevliga och mindre trevliga saker. Jag tror att jag börjar med de dåliga så att det blir ett lyckligt slut på det här inlägget.

Hela våren var väldigt stressig och allmänt jobbig. Undersköterskeutbildningen tog slut och där stod jag utan jobb och a-kassa. En minst sagt otrevlig upplevelse. Men det löste sig tillslut.

Min morfar gick bort efter att ha varit sjuk länge. Jag saknar hans klockrena kommentarer och historier. Han hade helt underbar humor och en hel del jävlar anamma. Även om det är sorgligt att han inte finns lägre så vet jag att han har det bra. Han fick sin vilja igenom och slapp långa sjukhusvistelser och det är jag glad för.

Om jag ska vara helt ärlig så kan jag inte komma på så mycket dåliga saker....möjligen att vi har haft otur med bilarna. Men bilar har ju en förmåga att gå sönder, så sånt får man nog räkna med i planeringen oavsätt.

Nu till de trevliga sakerna!! :-D

Jag har hunnit åka utomlands två gånger. Båda resorna till Afrika, först Tunisien sen Egypten. Vilken lyx!! Men det är jag värd. Jag har hunnit förlova mig med min underbara pojkvän. Förlovningen ägde rum på en strand i Hurgada. Det var hur romantiskt som helst, vad mer kan man önska? Inte mycket :-)

Jag har fått två underbara vänner som jag inte kan vara mer tacksam över. Det var lite tomt på vänner-kontot ett tag där, i alla fall på det nära-vän-kontot. Men nu är kontot välfyllt.

På jobbfronten har det också bara gått bättre och bättre. Jag får jobba mycket och jag känner att mitt engagemang för mitt arbete bara blir större och större. Sommarvikariatet för nästa år är redan bokat. Snacka om framförhållning.

Summering:

Ett bra år med lite skakig början som bara blivit bättre och bättre. Jag har lärt mig mycket, blivit starkare och mycket mera målmedveten. Framför allt så har jag blivit gladare och mer positiv.

Så nu till frågan, vad är mitt nyårslöfte?

Jag har tänkt och tänkt och kommit fram till att det inte är någon mening att försöka lova något som jag inte kan hålla. Så det blir alltså inget försök att sluta snusa. :-P Istället har jag lovat mig själv att jag ska unna mig själv mer saker, jag ska ha det trevligare och njuta mer av livet. Lätt som en plätt.



GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: p

GILLA :)

2010-12-30 @ 18:32:55
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: Skurkmor

Det var ett helt perfekt nyårslöfte :)

2010-12-30 @ 18:59:27
Postat av: paula

åh vad mycket bra och roligt du har gjort i år, trots den jobbiga starten. och jaaa...du är verkligen värd allt bra och unna dig ännu mer! :)

2010-12-30 @ 19:13:28
URL: http://galldin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0