Frida: Är din hjärna normal?

Jag har hittat ett ganska så skumt test. Det tar en stund att göra och det är viktigt att man bara besvarar en fråga i taget och inte tjuvkikar på nästa fråga.

Varsågod att testa om din hjärna är normal eller inte. :-D

Sen är det upp till dig om det är bra med en normal hjärna eller inte ;-P


Hur mycket är:

12+18






















RIKTIGT, 30.

3+56







































RÄTT 59

89+2


































YES YES 91

12+53





























JAJEMÄN! 65

75+26

































RÄTT IGEN 101

25+52



























JOPP 77

63+32

























ALLDELES RIKTIGT 95

Vi vet! Matematik är hårt arbete, men det betalar sig!!!!
Kom igen, ett par till...

123+5



























KORREKT 128

111+222+333?










Fick du det till 666? Rätt!!!

SNABBT NU! TÄNK PÅ ETT VERKTYG OCH PÅ EN FÄRG!





























LITE LÄNGRE NED

















BARA LITE TILL...








Om du har tänkt på en röd hammare så är din hjärna normal.
98% av alla som gör det här testet tänker otroligt nog på samma verktyg och färg. Om du tänkte på något annat så är du en av de 2% som har en onormal hjärna.

Själv hör jag till de som har en "normal hjärna". Skriv gärna hur ditt test gick! Jag är nyfiken!



Kommentarer
Postat av: Mama

Jag tänkte minsann på en grön hammare...undrar just vad det tyder på :) skumt ändå att jag tänkte på just en hammare...

2010-12-07 @ 15:59:39
Postat av: Michaela

Jag tycks ha en "normal hjärna" men det är sjukt att jag tänkte på en röd hammare =)

2010-12-07 @ 16:07:30
Postat av: Frida

Men du är ju inte som alla andra morsan! :-P hehe

2010-12-07 @ 16:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0