Frida: I bland blir det inte som man tänkt.

Godkväll!

Igår hade jag klara planer för vad jag skulle göra idag. Det var meningen att jag skulle åka och träna med Michaela på morgonen. Efter träningen var det meningen att jag skulle sitta en stund och mysa i bastun på helex. Sen ta en promenad in till stan och fönstershoppa. Därefter var det tänkt att jag skulle åka hemöver, handla på Hemköp, laga middag, dammsuga och göra det lite mysigt innan Fredrik kom hem. Men...ibland blir det inte som man hade tänkt.

I morse vaknade jag helt kallsvettig med hjätklappning efter en riktigt vidrig mardröm. Jag var helt slut som artist efter nattens otäckheter så jag bestämde mig för att snooza i 10 min. Men istället för att snooza så råkade jag stänga av väckarklockan. Jag vaknade igen kl 9.30 och var fortfarande lika knäckt. Så idag vart inget som jag hade tänkt det. Jag har legat i soffan hela dagen och varit hur trött som helst. Det var länge sedan jag hade så lite energi som idag. Fredrik ringde och föreslog att vi skulle åka och handla mat när han slutade jobbet om han fick låna bil av någon. Men så vart det inte heller. Han stötte på en massa problem på jobbet pga kylan och ringde och sa att han skulle bli sen. Så min middag vart en färdigrätt från Findus.......

Vilken sketen måndag det vart. Jag som var så inställd på att jag skulle njuta av min lediga dag. Nu vart det inte så och nu sitter jag här och är less. Men än lever mitt hopp om en trevlig tisdag. I morgon ska jag jobba och det är bra! I morgon ska jag åka in till stan efter jobbet och efter stan till Helex. I morgon ska jag göra ett nytt försök. I morgon kommer att bli toppen och i natt ska jag inte drömma någon mardröm.

Nu tänker jag spendera resten av kvällen med att packa träningskläder och allt annat jag behöver i morgon. Jag ska ta fram kläderna jag ska ha på mig i morgon. Jag tänker skriva en matlista och komma på vad jag ska laga för mat till middag i morgon. Jag ska se till att det finns så lite som möjligt som kan stå i vägen för en bra dag i morgon. När jag har sett till det så tänker jag mysa i soffan resten av kvällen och titta på film och dricka varm choklad med visprgädde.

Så till alla er som har haft en usel måndag.....





...i morgon.




Kommentarer
Postat av: Skurkmor

Jamen de va ju positiva nyheter som du berättade för mig...njut av allt positivt :)

2010-12-13 @ 18:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0