Frida: Ödmjukhet!! Vad är det???

Hej!

Jag sitter nu i skrivande stund och lyssnar på en debatt som riksdagen håller på TV. Anledningen till att jag inte sitter kvar framför TV:n och följer debatten med stort intresse är att debatten består av skitsnack från båda håll. Trots att jag själv tycker att jag är en socialdemokrat så blir jag lika förbannad på både rött, blått och grönt. Debatten består av beskyllningar åt höger och vänster och löjliga försvar utan någon som helst ödmjukhet inför sina egna misstag. Jag blir trött och less på att politiker över lag lider av ett sånt kraftigt tunnelseende att de varken kan se sina egna misstag eller andras framgång. Ska inte all politik sträva efter ett bättre samhälle? Är det då inte vettigt att man tar till vara på både sina egna och andras framgångar och inte försvarar sina egna misslyckanden?

JAG BLIR GALEN NÄR JAG SER HUR OANSVARIGT VÅRA POLITIKER FRAMFÖR SIN POLITIK!!!! Hur många meter, kilometer eller mil ovanför verkligheten svävar ni?

Ingen är perfekt. Men en att vara ödmjuk är en stor hjälp på vägen!

Just nu ångrar jag att jag slog på TV:n när jag vaknade och framför allt att det var 2:an på fjärrkonrollen jag valde att trycka på. Jag hade ingen lust att starta min dag på det här viset.

Jag är arg och trött.... jag tror att jag drar täcket över huvudet igen.




Bye!

Kommentarer
Postat av: Skurkmor

Håller med...bara hycklare allihop - all ideologi är som bortblåst...

2010-12-09 @ 21:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0