Frida: Vad är det vi tänder på?

Hej hopp lingonsnopp!

Jag läste nyss en artikel i aftonbladet om vad kvinnor anser vara mest avtändande hos män. Högst på listan hamnade arrogans, senare svettlukt, fisar, övervikt och kroppsbehåring. Artikeln hade hela 237 kommentarer och en stor del av dessa var kommentarer från arga män. Anledningen till ilskan verkade vara att männen tycker att kvinnors åsikter om vad vi finner avtändande är orättvisa. Kommentarer som: Det är inte så härligt med kvinnor som luktar illa och är håriga heller....översvämmade hela kommentarsspalten. Men hallå alla karlar!!! Nu handlade artikeln om vad vi kvinnor tycker....Behöver jag säga mer? Ni har just gett er själva en plats på skitlistan.

Jag vart väldigt förvånad över att det var så många som tog så illa upp. Är det inte ganska normalt att inte tända på dessa saker? Oavsett kön. Varför denna ilska? Vart det jobbigt att höra att ni inte hör till kvinnornas favoriter? För jag antar att det är just ni män som inte luktar så gott eller är särskilt trevliga att umgås med som blivit upprörda.

Är det inte så att kvinnor över lag är bättre på att vårda sitt yttre än många män? Vilka är det som noga ansar sin kroppsbehåring, ser till att inte lukta illa, sminkar och förskönar? Av min egen erfarenhet så är det inte männen som är övervägande. Visst finns det män som är väldigt noga med sitt yttre....men de är inte på långa vägar lika många som kvinnor. Är det inte lika viktigt för både män och kvinnor att anstränga sig lite när det gäller det yttre, av respekt för varandra.

 

Vad tycker jag är avtändande? Jo egotrippade, självcentrerade, osmarta, kaxiga, dryga män. Då spelar det ingen roll hur gott de luktar eller hur vackra de är att se på....de blir ändå lika fula som de beter sig.


Nu till frågan...Vad är det vi kvinnor tänder på? Jag vet att det inte finns något exakt svar på den frågan. Vi har alla olika smak. Vissa tänder på stora biffiga karlar med tatueringar. Vissa tänder på smala killar med glasögon. Vissa gillar karlar med lite hår på kroppen, andra föredrar den lena typen. Men vad är det egentligen som attraherar? När man väl har lärt känna någon så är det ju framför allt insidan som räknas. När man har hittat någon som man passar ihop med så blir det yttre en inte en lika viktig fråga. Nu menar jag inte att man kan stå ut med vilken kroppsodör som helst....Men är inte det viktigaste att man tänder på varandras sätt att vara? Att man passar ihop och kan vara sig själv?

Här är en lista på vad som attraherar mig:

Bra humor
Att vara snäll och omtänksam
Att vara jordnära och trygg i sig själv
Att vara smart

Sen om dessa egenskaper kommer i det här paketet......




....eller något annat paket spelar inte så stor roll, bara man trivs tillsammans.

Bye!

Kommentarer
Postat av: paula

underbart!

2010-12-18 @ 01:55:29
URL: http://galldin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0