Frida: Hej och välkommen!

Hej hopp!

I dag är en sån här dag då jag inte har en aning om vad jag ska skriva om. Hjärnan verkar ha fel på kopplingen så det är svårt att få in en växel. Det är ganska så frustrerande eftersom att jag är väldigt sugen på att knåpa ihop nått riktigt smart. Men jag antar att jag får ta hänsyn till hjärnans dagsform och skriva nått mindre smart istället. :-P

Jag tänkte att jag skulle ha en intervju med mig själv....Jag kommer att improvisera så vi får se vad det leder till.

- Godmorgon Frida. Hur tror du att den här dagen kommer att bli?

- Godmorgon! Just nu så känns det inte som att det kommer att bli en toppendag eftersom att jag känner mig både seg och omotiverad att göra något. Men jag hoppas att det kommer att ändras under dagen.

- Hur ser en perfekt dag ut för dig?

- En perfekt dag börjar alltid med en sovmorgon. Sen borde varje perfekt dag vara helt fri från stress och måsten. Trevligt sällskap och intressanta diskussioner är en viktig ingrediens. God mat och lite party är inte fel det heller. Viktigast av allt är att jag är glad när jag går och lägger mig, det är liksom kvittot på en bra dag.

- Skulle du vilja veta när du ska dö?

- Absolut inte. Då skulle jag ställa för höga krav på hur min vardag ska se ut. Jag tror inte att det skulle bli särskilt lyckat. Ångest ångest ångest.

- Vad önskar du att du kunde göra?

- Jag önskar att jag kunde göra mig osynlig.

- Jag tänkte på något mer realistiskt.

- Jaha, men då skulle jag önska att jag var riktigt duktig på att snickra och bygga. Jag skulle vilja bygga ett eget hus och då menar jag inte en sån här byggsats.

- Hur tycker du att du har lyckats i ditt liv hittills?

- Jag tycker att jag har lyckats väldigt bra måste jag säga. Visst skulle jag vilja göra lite finjusteringar när det gäller jobb. Men i det stora hela så är jag väldigt nöjd med hur mitt liv ser ut just nu. Jag tycker om hur livet har gjort mig till den jag är idag. Jag känner mig stark.

- Vilka är dina bästa egenskaper?

- Mina bästa egenskaper är nog att jag är bra på att uttrycka mig och att jag är handlingskraftig och bra på att lösa problem.

- Vilka är dina sämsta egenskaper?

- Jag har inga dåliga egenskaper! Jag är bäst! Nä...skämt å sido. Jag är rätt så dålig på att hantera stress och jag har väldigt svårt för barn.

- Har du bra vänner?

- Absolut! Michaela och Pernilla, ni är helt underbara! Älskar er.

- Vem är den första du pratar med om du har problem?

- Det beror helt på vad det är för typ av problem. Men det kan vara min underbara pojkvän, min fantastiska mamma, min käre bror eller min favorit pappa.

- Är glaset halvfullt eller halvtomt?

- För det mesta halvfullt. Men det krävs en hel del reflektion innan jag kommer fram till det många gånger.

- Vem skulle du vilja ha som granne?

- Helst ingen alls. Men det beror inte på att jag inte gillar mina grannar...det beror snarare på att jag vill bo i ett hus där jag kan klippa gräset naken och spela musik hur högt jag vill utan att det stör någon.

- Skulle du vilja vara känd?

- Hmm...svår fråga. Jag skulle inte vilja hamna i nån skvallerblaska. Men jag skulle inte ha något emot att bli känd för någon ny uppfinning eller för mina åsikter.

- Vad längtar du till?

- Våren och värmen. Vintern är bara jobbig och lång.

- Skulle du vilja fara ut i rymden?

- Nej...jag skulle nog inte våga. Det känns alldeles för stort.

- Tror du att vi är ensamma i universum?

- Absolut inte. Det är så typiskt människan att tro att vi är så unika att vi är det ända liv som existerar i ett universum som är så stort att det inte går förstå.

- Sist men inte minst: Vad är meningen med livet?

- För mig är meningen med livet att njuta så mycket som möjligt av det och att sträva efter att uppfylla sina drömmar, stora som små.

Nu är intervjun slut, tack Frida för att du villa komma hit idag. Är ni mer nyfiken på vad Frida tycker och tänker så kan ni skicka en fråga.

 


Ciao!

 



Kommentarer
Postat av: Skurkmor

=) VIlken härlig intervju...det skulle fler människor behöva göra...intervjua sig själv och reflektera...

2010-12-10 @ 15:16:50
Postat av: Anonym

=) Vilken härlig intervju...det skulle fler människor behöva göra...intervjua sig själv och reflektera...

2010-12-10 @ 15:17:52
Postat av: Frida

Ja, det vart mer spännande svar än vad jag trodde själv. hehe

2010-12-10 @ 17:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0