Michaela: Ett namn som bara ekar om och om igen i mitt huvud, Soraya...

Sov till runt 16 idag efter att ha jobbat natt, blev väckt av att mobilen ringde, så det var bara att vakna till liv och pallra sig bort till Vedins men det var så värt det, Eriksson/Strömberg var ju där, älsklingsWilda fick jag pussa och snusa på, hon är ju så underbar, skrattar, skriker och är gosig... LOVE her..... Det gjorde Madde och Daniel perfekt ;)

Sen gick jag hem och laddade för att se filmen Soraya M, visste att jag skulle bli upprörd till bristningsgränsen, förtvivlad och gråta floder och det gjorde jag, jag mådde så dåligt över att detta är verkligt och inte bara det som hände henne utan för många andra runt om i världen.. jag kan verkligen inte förstå, hur kan man stena en annan människa till döds? INGEN, och jag menar ingen människa förtjänar det, det borde vara olagligt att få utsätta någon för en sån vidrig död.. hur kan man som medmänniska, son, man, vän, granne ta en sten och kasta för att döda? i Sorayas fall var hon dessutom helt oskyldig, vad var hennes del i detta?

Att bli bortgift med en tyrann som misshandlade henne i 20 år och som ville bli av med henne, han ville skiljas utan att betala henne något vilket skulle göra att hon som skild inte skulle klara att ta hand om sig och sina barn, så hon vägrar honom skilsmässa, han gör upp en komplott mot henne, han vill ha en ny fru som är 14 år, hotar folk i hennes närhet att vittna mot henne att hon varit otrogen, och efter att hotat 2 vittnen att säga detta blev hon dömd att stenas till döden, de totalpepprar henne med stenar, blodet sprutar, en långsam plågsam död för något hon aldrig gjort, för att en man ville slippa betala underhåll och ville ha en ny ung fru, han kunde hota och skrämma fram personer som vittnade falskt, men vad som gör mig ännu mer förstörd är hur människor kan gå med på att göra detta, vara med och kasta stenar, inte ingripa, plåga en annan människa till döds..

Jag varken kan förstå nu eller kommer någonsin att göra det, det finns inget rätt i att göra så, det gör så ont i hjärtat, men jag tänker inte blunda för verkligheten, för den ser ut så här, det som gör mig glad är att det finns personer som gör allt det kan för att stoppa detta, som mostern i denna film, hon ville uppmärksamma världen om vad som sker i det "tysta", det var en av de jobbigaste filmer jag sett men det är något som folk bör se, för att öppna ögonen..se den!
Det är inte bara en film, det är en sann berättelse.....

Hjärtslitande, gripande, upprörande, berörande, ren ondska.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0