Michaela: Provar effektivisering

Har jobbat ett 10h nattpass, klev av det och åkte direkt till Helex och körde 90min kondition, sen bastade jag och peelade mig så det kändes nästan som man kröp ur sitt gamla skinn och fick en helt underbar ny dräkt, dock tror jag att jag blev så där totaltslut i bastun och somna till för nån sekund, såg att det kom in en annan kvinna i bastun och visste inte om jag hade somnat eller hur det var, snacka om trött när man slappnar av men jag kan inte sova nu, måste vända tillbaka dygnet direkt eftersom imorgon jobbar jag som vanligt och sen blir det vända igen för då har jag 4 nätter... tufft att hålla på att svitcha hela tiden, från att vara vaken natt och jobba, till att sova vanligt på natten för att kunna jobba dag/kväll...snälla ge mig ett arbetsschema, kommer ju bli knäpp och tappa ännu fler ord....

Nå väl, sen tog jag en runda på stan och köpte ett par arbetsskor, känner av hälarna igen, nedrans hälsporrar som aldrig riktigt vill gå helt bort, hoppas de nya skorna hjälper till att undvika mer smärta, fick de till ett bra pris... sen blev det en lunch på stan, satt klockrent kan jag säga efter träningen... Nu är jag hemma och väntar på Tessan, vi ska åka till Pias butik och hämta varorna som är beställda sen perfect home partyt, ska ju dela ut till alla som beställt....

Sen ska jag bara hem och mysa , ni kan ju gissa att sängen kommer jag slänga mig i rätt tidigt...åh ska bli så skönt.... håll ut Michaela!!!!

Usch det är ju så svinigt kallt, jag mår inte bra av kylan, blir sur och vresig, vill bara linda in mig i massa gosiga filtar och tända en brasa mitt på golvet så det blir vackert och varmt, tyvärr går det ju inte för då skulle jag elda upp hela träkåken ganska snabbt, men åh, jag älskar ju eld och värme, ge mig vår, solsken, fågelkvitter, asfalt, ge mig liv... vill bara gå i ide när det är så här, ja VINTER...

Saknar Mormor, Morfar och Jimmy, det är just en sån dag idag, då jag blir ledsen och bitter för att de inte finns här just nu, jag behöver dem i mitt liv, det känns så sjukt tomt, hur kunde bli så här på så kort tid, det är tur att man är duktig på att förtränga för då kommer dessa ögonblick bara ibland när man får uppleva uppriktig förtvivlan, jag vet att en underbar framtid väntar, men vissa dagar är det så svårt att fokusera på det, då är jag fast i hur allt ser ut just nu.. men det är bara idag, imorgon är en ny dag!!!



" Kom till mig med dina blommor när jag lever, låt mig  få njuta av en vår, vänta inte tills jag är död och borta med att då som först strö liljor i mitt hår..."

" Man ska leva för varandra och ta vara på den tid man har..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0