Michaela: Skulle jag passa som dagisfröken? och Rösta på OLLE<3

Vaknade med en sprängande huvudvärk, där kan vi snacka bomb varning, men under dagen försvann det, måste ju vara alla vändor i tvättstugan, har seriöst tvättat 6 maskiner och jag är solokvist liksom, började skratta när jag såg alla underkläder, jag menar det är inte mycket tyg på en stringtrosa och jag hade 2 fulla linor med bara trosor, var det länge sedan jag tvättade kanske?

Jaja nu är det gjort, skönt *pustar ut*

Tog Smirre på en powewalk idag, men när vi kom förbi dagiset vart det stopp, barnen ropade dit mig och Smirre, de ville givetvis klappa henne och de fick det, Smirre njöt av uppmärksamheten och jag bara log och insåg att jag älskar barn, stod och pratade med dem ett tag, de berättade småsaker, ena tjejen som såg ut som en liten michellinfigur med alla sina vinterkläder, röda kinder och en aning snorig fick mitt hjärta att smälta, så gullig röst, fick veta att hon hade en liten kattunge hemma =) jag stod en stund och tittade in på min lillasysters gamla dagis, tittade på när barnen sprang omkring och lekte, sen slog det mig, jag borde ha blivit dagisfröken, mitt rätta element, en del drömmer om massa pengar, kändisskap eller annat... jag själv drömmer om att få vara på en plats där jag har något att ge, där jag betyder någonting genom att bara vara den jag är och där jag mår bäst och det är runt barn, det är krävande, utvecklande, värmande, lekfullt, roligt, ansvarsfullt... men barn har alltid dragits till mig, kanske har lätt för att vara på deras nivå :P

Sen slog det mig, det är ju liksom inte för sent, tål att tänkas på när jag ska möta studievägledaren på mittuniversitetet :D



Har nyss kollat på "The Other Sister Boleyn" för 19476363 gången, den är ju så sjukt bra och jag grinar på samma ställen som alltid, precis som att trycka på en knapp "Nu är det dags för Michaela att spränga tårvallen som hon byggt upp " och ut kommer floder av tårar... en av mina favoritskådisar är ju med, Nathalie Portman, She´s good!!!

Ikväll blir det lugna puckar, får nog besök lagomt till Idol, ska ju se OLLE <3 han är så UNDERBAR, vilken röst, jag får gåshud, blir helt salig, han bara MÅSTE gå vidare, vill ju se när han kammar hem hela rubbet LIVE i finalen i Globen... RÖSTA HJÄRLIGT <3



"Det är nåt speciellt med bagare ;) "


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh! Du skulle passa JÄTTEBRA som dagisfröken! Jag har ju också grunnat på det fram och tillbaka. Och gör det fortfarande ibland. Nåt inom mig säger mig att inte lägga ner de planerna helt. I say go for it sistah! :)

Ha en mysig idolkväll nu. I love you.

2010-12-03 @ 17:12:10
URL: http://patchoulie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0