Frida: När jag var liten.

När jag var liten så var jag verkligen liten. Så liten att jag kunde bada i en hink. Men även om jag var liten till storleken så hade jag ett stort och stakt humör och en ännu starkare vilja. Om jag inte fick som jag ville så skrek jag med en röst som kunde skära genom glas. Jag tyckte inte om att äta mat så mamma och pappa fick verkligen vara kreativa för att få i mig varje måltid. Jag tyckte inte om andra barn heller. Det värsta jag visste var att gå på dagis. Jag var livrädd för dom andra ungarna. Jag ville leka för mig själv och sitta i lugn och ro och pyssla med pärlplattor. Däremot tyckte jag väldigt mycket om att vara med mormor och morfar. Då fick jag alltid göra sånt som jag ville och morfar köpte alltid godis till mig.

Jag var väldigt smart när jag var liten. (Om jag får säga det själv :-P ) Jag lärde mig att gå och prata ganska tidigt. Jag minns tydligt när jag gick i 6 års på dagis hur tuntiga jag tyckte att uppgifterna i den lilla boken vi hade var. Redan som liten hade jag svar på tal.

Här kommer lite nostalgi:



Ika i rutan var en klar favorit. Dessutom är hennes serie lika cool att se än i dag! Jag kommer ihåg hur besviken jag vart varje gång ett avsnitt var slut. Jag ville bara se mer och mer och mer.


Disneydags visades varje lördag om jag inte minns fel. Det tillsammans med godis och chips DET var helgmys det.

Kommer ni ihåg kisses godiset som marabou tillverkade för länge sen. Jag hittade ingen bild men det var små toppar av mjölchoklad inslagna i folie. Så jäkla goda och ni har väl inte glömt kexchokladens gamla förpackning av papper och folie. Det var en helt annan känsla att äta kexchoklad då.

Det var helt fantastisk att vara barn. Va roligt jag hade och vad mysigt allt var. Sommarloven verkade vara hur långa som helst och det fanns hur mycket att göra som helst. Kurragömma med dunk minns jag var sjukt kul. Att spela kort, helst hej knekt när det åskade var hur mysigt som helst.

Sista april var alltid en högtid. Inte nog med att man fick smälla smällare, jag fick ta fram cykeln också.

Men mysigast av allt var nog ändå julen. Mamma brukade göra julkalendrar med små presenter varje dag och varje morgon började med varm choklad och julkalendern på tv. På skolan fick man tända ljus och lyssna när fröken läste högt och man fick julpyssla.

Jag skulle kunna berätta 1000 underbara minnen!

Så tack mamma och pappa för en sån härligt mysig uppväxt! Ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0