Frida: Obehaglig film

Hej pojkar och flickor!

Jag måste berätta om en film som jag såg igår. Det var en svensk film av Johan Jonasons som heter Behandlingen. Filmen handlar om en man i 50 års åldern som är långtidssjukskriven pga av ryggvärk och depression. Han har tappat motivationen och vandrar runt i sitt hem dag ut och dag in. Hans fru håller på att tappa tålamodet och råkar av en händelse träffa en man ute på stan som erbjuder en alternativbehandling för hennes man. Efter mycket tjat och ett hårt ultimatum går hennes man med på behandlingen som visar sig vara allt annat än normal.

Det är inte ofta jag har sett en film som är lika obehaglig och underlig. Obehaget lixom smyger sig på och man väntar hela tiden på att allt ska brista och spåra ur totalt. Så om du är sugen på lite obehag utöver det vanliga så kan jag varmt rekomendera filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0