Michaela: Vill slå ett slag för den underbara sjukvården vi har idag!

Nina Hemmingsson kan verkligen formulera det många tänker, speciellt jag känner just så här...


Jag undrar hur många av dessa "utbildade" tänker, tror det på fullaste allvar att man söker hjälp för att man inte har någonting bättre för sig? Att man vill bli förnedrad, förlöjligad, vända ut och in på sig själv om och om igen och ändå inte få någon konkret hjälp? Nej skärpning! Det är ju skandal att vården inte blivit bättre än så här... Det är 2010 och mår någon psykiskt dåligt är alternativen inte många...

ring ring... automatiskt svar: "-Det är många som ringer nu, men vi gör allt vi kan för att kunna hjälpa dig, du står i kö, plats 769, vi tar strax emot ditt samtal!"..men hallå, jag mår så dåligt och jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag orkar inte leva...inge svar...bakgrundsmusik spelas... "- du är på plats 768 "....1h senare.."- Nu är telefontiden slut men prova återkomma imorgon igen..ha en bra dag!!!"

Det är November.........

Saknar Thailand, där var det otroligt hett, vackert, avslappnat, ingen tidspress, inga måsten, inga krav... Thailand är allt November aldrig kommer att bli.... jag vill tillbaka.....



Nej nu tänker jag lägga mig och glo på tv en stund!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Klockren! Det där kännar man igen.

2010-11-19 @ 13:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0