Frida: Det går bra nu!

Hej pojkar och flickor!

 

Jag är helt förvånad! Ja nästan fascinerad. Nu har jag vaknat flera dagar i rad med samma underbar känsla av att allt är bra, allt kommer att lösa sig. Konstigt nog så börjar saker och ting gå bättre på riktigt. I går vart jag väckt av att det skramlade i brevluckan. Det ramlade in ett brev från A-kassan med den goda nyheten att jag har rätt till ersättning :D YES!! (dansar en härlig segerdans). Äntligen vet jag att jag har någon slags trygghet när det gäller ekonomin. Kan man få en bättre start på dagen? Kan man få en bättre belöning efter allt slit? Jag är nog lyckligast på hela planeten.

I dag började inte dagen sämre. Jag är ledig idag så jag vaknade utvilad med ett toppen humör! Dagen började som vanligt med att ringa och prata med min älskade festman. Han hade pratat med våran vice värd om våra planer på att bygga trätrall på våran uteplats. Det verkar vara fritt fram, så ännu en dag med fantastiska nyheter!

 

Nu undrar jag bara en sak. Börjar allt gå bra för att jag tror att det ska gå bra eller är det så att det inte bara är dåliga saker som kommer med sällskap. Om det är så att även bra saker gillar sällskap så hoppas jag att sällskapet är stort. Kanske är det så att det räcker att vara positiv och fokusera på allt som är bra för att det ska gå bra. I såna fall så kan jag ha sån tur att jag hamnat i en god cirkel och det är på tiden!

 

Ikväll är håller Rop-enheten ett möte för alla oss timvikarier. För er som inte känner till Rop-enheten kan jag bara säga Grattis! Rop-enheten är roten till många onda ting för många timvikarier inom kommun. Så jag hoppas att all min positiva energi kan kicka ännu ett bekymmer i röven ikväll. Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att påvisa några av de problem som finns i detta system.

 

Nu ska jag ladda inför kvällen möte med Petters peppande låt: Det går bra nu!


Bilden tillägnad alla problem här i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0