Frida: Universums undergång!

Hej pojkar och flickor!

Jag har precis tittat färdigt på en dokumentär om universums undergång. Astronomer och forskare jobbar hårt med frågan: Hur kommer universum att gå under. Det här var det mest intressanta jag sett på länge. Det finns flera teorier om hur det skulle kunna gå till. En teori som grundar sig på att universum expanderar snabbare och snabbare slutar med att hela universum till slut slits sönder av sin egen kraft. Det är den våldsammaste av teorierna. En annan teori handlar om balansen mellan mörk energi och mörk materia.

Jag har hittat en bra artikel där man kan läsa mer om teorierna: http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=1275

Varje gång jag ser en riktigt bra dokumentär så händer samma sak. Hela jag fylls av en enorm nyfikenhet som får mig att känna mig som Agent Scully. Därför är en av mina favorit tidsfördriv att Googla.

Det är mitt tips till alla som har tid att fördriva. Fundera ut något som du vill veta mer om eller är nyfiken på. När du kommit på vad så är det bara att ge sig ut i det stora World Wide Web och börja leta. Låt sedan din nyfikenhet styra.

Alla tankar om rymden får mig att tänka på min favoritserie när jag var barn. Arkiv X

;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0