Michaela: Emogirl VS Fattig Vikarie

Vaknade denna morgon i hyfsad tid efter en så kallad "njuta av en ledig måndag kväll", vilket innebar att jag hann känna en stunds njutning av att vara fri att bara slappa, la mig bekvämt i min underbara Ikea soffa, drog på mig min Zebra randiga pläd och fluffade till kuddarna bakom huvudet och slog på tv:n, sen vaknar jag upp, det är mörkt, ingen av katterna mina syns till så jag tittar på mobilen och ser att klockan är 02:02, grymt, jag sov bort min lediga myskväll, nåväl tänkte jag, släpade bort mig till sängen där möken redan låg och trynade, la mig brevid och slocknade igen...

Kanske därför jag vaknade upp till en ny dag fri från ångest och faktiskt var på bra humör när jag öppnade mina blå ögon, så då var det helt klart värt att sova bort hela måndags kvällen för att få känna så här en dag...
Ja för er som inte känner mig och för er som gör det så är mitt mående som en berg och dalbana, kan vända från en sekund, en dag, en vecka, men de här bra dagarna har blivit mer sällsynta därför det blir åt det extrema hållet när de inträffar, gäller att ta tillvara på dem helt enkelt...

Tänkte då att det skulle vara passande att göra något åt mina ryamattor till ben, hatar hår på mig själv, ja på ställen där jag anser att jag inte behöver det, tänk om håren på benen kunde odlats som ögonbryn på mig istället men sådan tur hade inte jag, utan jag fick tatuera in mina istället och ständigt få avlägsna hår på mina stackars ben..

Så jag satte på musik, "Gimme All Your Lovin´" med ZZ Top, ställde ena benet i handfatet, tänk er vilken sexig pose det är redan där, luddrar på benet med raklödder som luktar lavendel, så där riktigt tjejigt, shakar och rakar benet samtidigt men rakbladet är slött, har hängt med allt för många gånger på rya-färder, så jag tar i hårdare och snittar upp fina märken ovanför knät upp mot låret, aj aj aj aj, det svider like hell men det är bara fortsätta, ler för mig själv och tänker, är det lite Emo i mig eller beror det hela på att jag är en fattig vikarie som borde investerat i nya rakblad?

Nu är benen rakade, hårlösa och lena som en babystjärt, jag är nöjd trots de nya ärren jag själv orsakat, det är ju en bra dag, det är min dag idag känns det som....
Men tror jag ska övergå till vaxning även på benen, skapar inga ärr det!

Just idag skulle jag kunna skriva en låt, skriva en bok, uträtta nåt storverk, skapa en häftig danskoreografi, lyckas få en fast anställning eller möta mannen i mitt liv, det känns så iaf att inget är omöjligt idag =)

Ha en fin dag!

/Michaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0