Frida: Hjärnan är trött!

Söndag söndag...

I dag är allt sååå jobbigt. Att ens få hjärnan att hålla sig till en tankebana åt gången är en stor uppgift. Jag har inte ork till något alls. Jag vill sova men sen i fredags så har jag sovit mer än jag har varit vaken. Det är nog därför hjärnan är mer död än levande. I normala fall så vilar hjärnan när man sover. Men det gör inte min. Den är mer aktiv när jag sover än i vaket tillstånd. Den har fullt upp med att skapa drömmar i en rasande fart. Ibland får jag för mig att det är drömmarna som är verkliga och mitt verkliga liv är en dröm. Ibland har jag lättare att komma ihåg mina drömmar än min vardag.

Om jag verkar flummig i dag så beror det på att jag är flummig. Nu behöver jag hitta fokus och ta tag i dagen. Jag måste låta drömmarna falla i glömska och återgå till det verkliga livet. Så nu ska jag ta tag i alla gigantiska utmaningar.

Dagens första utmaning blir att ta en dusch så att jag kan gå och köpa snus. Sen ska jag bädda rent och göra det fint här hemma för i natt när jag är på jobbet kommer Fredrik hem efter en tung arbetsvecka. Efter det måste jag ta mig i kragen och gå och hämta bilen som står kvar borta hos Pernilla sen i fredags. Hur jobbigt kan det vara? Tydligen hur jobbigt som helst.

The Science of sleep - En sevärd film för alla drömmare.

http://www.youtube.com/watch?v=GUCrM5i_W3c





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0