Min väg tillbaka.... Det är lättare att falla med ena foten utanför...

" Ung, dum och lättledd
Gav upp för problem
Ung, dum och lättledd
Trodde det fanns fler

Smittad av farten
Jag fastna i den
Farten och vinden
Men jag hittar inte hem
Nedströms åt fel håll och jag hittar inte hem"

Känns som jag varit sovande en längre tid men inte riktigt varit medveten om det, så otroligt läskigt att äntligen få vakna upp och inse det, se vart jag varit på väg, bort från det som betyder mest, det skrämmer mig att det kunde bli så, att jag tillät det, men skönt att jag kan göra någonting åt det, det är en lång väg tillbaka men jag ska kämpa för helt ärligt utan Sanningen har jag ingenting av värde, det är ju där jag vill vara, där jag hör hemma, aldrig vill jag förlora det som gett mitt liv en mening....

Jag gav ett löfte som jag tänker kämpa med att hålla, jag menade det då och jag menar det nu, jag måste bara påminna mig själv om det, inte ta saker och ting för givna, att våga be om hjälp när det blir för svårt, att prata om allt man tänker och känner innan det blir ett riktigt problem, vara tydlig i vem jag är och vart jag är på väg annars glömmer man det lätt själv, detta är inte en tid att vara vilsen på, man måste vara vaken och fokuserad, jo visst är det mänskligt att fela, vi är ofullkomliga, men inget som ursäktar att man inte anstränger sig och ger allt man har av de förutsättningar man har...


" Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är "


Jag ska hitta tillbaka.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0