Är det bara jag eller?

Nu tänkte jag skriva ett litet inlägg om skönhet och utseende.

Är det bara jag som ibland ser sig omkring och undrar hur alla orkar? Hur orkar man kliva upp en halvtimme tidigare på morgonen för att duscha, fixa håret och greja med smink innan jobbet? Jag har försökt så många gånger, men nu har jag insett att jag faktiskt inte orkar. Helt ärligt så bryr jag mig inte heller ifall håret står åt alla håll och kanter, eller om ansiktet ser trött ut. Jag är väl lika fantastisk för det? Eller? ;-)

Sen så har jag kommit på en fördel med att inte orka bry sig. De dagar jag faktiskt orkar (endast om jag jobbar kväll) så får jag så otroligt många komplimanger. Och det vill jag ha när jag ansträngt mig. :-D Skulle jag hålla på och fixa varje dag så skulle ju ingen märka någon förbättring. hehe

Det finns så många människor som tänker på hur de ser ut hela tiden. Går man ut på krogen så hinner man ju nästan kissa på sig innan tjejjen/tjejjerna inna på toan har bättrat på sin mask. På dansgolvet är man mer intresserad av att hålla alla hårslingor på plats än att faktiskt röja loss och dansa.

Nu menar jag så klart inte att jag skiter fullständigt i hur jag ser ut, för det gör jag inte. Visst skulle jag vilja se tillfixad ut jämt, men jag väljer att lägga min tid på annat som jag vill mer än att se tillfixad ut. Det tar för lång tid att se perfekt ut helt enkelt. Det är för gott med mat för att ha en modellkropp och för tråkigt att träna flera gånger i veckan.

Så varför inte prioritera annat? Man lär ju knappast ligga på dödsbädden och ångra att man inte fixade håret den där dagen....och man kommer knappast att ångra att man åt den där extra portionen marängsviss heller :-P

Så skit i håret och ät o va gla....i morgon kan du ligga i en liksäck.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Skurkmor

Jamen så klok du är, helt rätt inställning, man ska njuta av livet :)

2011-06-16 @ 19:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0