Frida: Skräck!

Hej!

Eftersom att jag redan har skrivit vad jag inte tycker om så tänkte jag skriva lite om något som jag tycker om väldigt mycket. Jag älskar att se på film och jag gör det väldigt ofta. Jag älskar skräck, rysare, thrillers och verklighetsbaserade draman. Jag har väldigt svårt för romantiska kommedier eftersom att alla är uppbyggda på näst intill samma sätt och väldigt förutsägabara, detsamma kan jag nog säga om action...krigsfilmer går oxå bort.

Jag tycker att en film ska vara överraskande och helst vara riktigt skruvad. Skräck är nog den absoluta favoriten, även om det kan vara svårt att hitta bra nygjorda skräckisar. Men här är några av mina favoriter.

The Poughkeepsie Tapes. En riktigt skruvad fejk-dokumentär om en amerikansk seriemördare. Filmen är otroligt rå och spännande. Den är inget för känsliga.

Några andra fejk-dokumentärer som är riktigt bra är The fourth kind och Blaitwitch project.

Hellraiser VI Hellseeker. Fjärde filmen i serien och den absolut bästa. Handlingen bjuder på många svängar och är väldigt utstuderande.

Evil Dead 1 och 2. Två riktiga klassiker. Det är något speciellt med gamla B skräckisar. Finns det något som passar bättre en regning sommarkväll?

The shining, Exorsisten och Rosemarys baby är också tre helt underbara filmer.

ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0